fredag 5 mars 2010

Min fräscha morgon...!

Idag vaknade jag alldeles av mig själv hela två timmar innan jag brukar gå upp! Lite väl tidigt kan man tycka men eftersom jag inte kunde somna om var det ju lika bra att gå upp. Och åhh vad härligt det är att vara uppe tidigt på morgonen när solen skiner på klarblå himmel och man är pigg och på strålande humör!!! Lovely! Händer inte allt som oftast i min väldigt morgontrötta värld så det är bäst att passa på när det plötsligt händer :-)



Avenyn i morgonsolen!



Och där var jag ute och knatade tidigt i morse i solen eftersom jag, efter att ha ätit frukost framför TV4:s morgonnyheter, bestämde mig för att gå till gymmet. Sportigt eller hur?! Tyckte det kändes vansinnigt fräscht och duktigt att börja fredag morgon med ett träningspass :-)





Puh puh svettigt och kämpigt var det! Så kämpigt att jag fortfarande är helt slut i armarna, men vad skönt det är att känna att kroppen har jobbat! Känner mig extremt nöjd med mig själv att jag faktiskt har kommit igång och börjat träna igen! Och gått från ett totalt förslappat soffpotatisliv till att faktiskt träna 3 dagar i veckan...heja mig!!! :-)

Sen kom jag till min kära lilla butik och började dagen med lite trevliga telefonsamtal....



...och en smarrig latte från den finfina Nespresso maskinen!! För er som tycker att den ser ruskigt blek ut så har ni helt rätt! Jag är fortfarande inte mycket till vuxen och dricker bebiskaffe...latte macchiato! Visste du att det betyder "fläckad mjölk" på italienska, och är alltså ångad mjölk med en skvätt espresso i. Till skillnad från caffé macchiato som är tvärtom, alltså espresso "fläckad" med mjölk. Men kommer du och vill ha en latte i butiken får du den precis som du själv vill ha den ;-)

Sen tog jag min latte och ringde och grattade min mamma i Thailand som fyller år idag!! Vet ni hur mycket hon fyller...hela 65 år!!! Min mamma är pensionär!! Oh my god...nu är båda mina föräldrar panschisar (ha ha prova att stava till det själv då....inte lätt alls kan jag säga...). Det säger ju en del om hur gammal jag är...OH. MY. GOD. säger jag igen....:-) Fast jag skulle vilja säga att min mycket nyblivna panchis ( :-) ) till mamma hör till den absolut ungdomligaste, piggaste och snyggaste kategorin av pensionärer!! Men ändå mamma....pensionär....känner att jag har många många skämt och ret på lager för det här :-)

VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN TILL VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!!!!





Hipp hipp HURRA HURRA HURRA!! puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar