måndag 22 februari 2010

Rosig om kinderna

Jag har börjat ha stängt på måndagar, vad tror ni om det?! Känns det helt fel, värdelöst, ganska smart eller kanske till och med att jag är värd det... ;-) ?? I vilket fall som helst så kommer jag testa det ett tag, men hojta till om ni tycker att det var det dummaste ni har hört!

I vilket fall så har jag ju då varit ledig idag, och haft en riktigt bra dag!! Den började något stökigt eftersom jag idag fick börja dagen med att åka karavan med några andra bilar för att komma ut från den höga snövallen som gick längst med hela gatan, och som hade lyckats fånga oss allihop genom att vara jätte hög och jätte hård, omöjlig att sparka bort. Naturligtvis hade man kunnat skotta fram sin lilla bil men vem har en spade tillhands bara sådär....inte den här fröken i alla fall :-) På min gata i stan brukar inte spadar vara det som behövs alltför ofta... Men karavanen överlistade snövallen och tog sig ut en bit uppåt gatan...ha där fick den! Och snälla killar som såg till att jag hängde med på sluttampen också!! Tjo ho nu kunde den bra dagen börja!!

Färden gick ut till Landvetter för hämtning av vän!



Fantastiskt vackert väder idag igen med skinande sol, klarblå himmel och snön som gnistrade. Det blir man pigg och glad av! Så när vi kom in till stan igen var jag faktiskt duktig och gick och tränade, jätte skönt. Idag ökade jag till och med vikterna en aning (med betoning på aning:-)) så mycket nöjd med mig själv! Sen gick jag hem och lagade lunch...och det kan jag säga mina vänner är verkligen kors i taket!! Det vet jag inte när det hände senast att jag verkligen lagade nåt till lunch och inte bara tog lite mackor :-) Men jag säger ju det, det är nya tider nu!! Så efter lunchen pälsade jag på mig ungefär så mycket kläder jag kunde få på mig och begav mig ut i det underbara vädret för att möta upp lite vänner och en hund för en fräsch vinterpromenad...ha ha trodde vi! Det började bra och vi njöt i solen med solglasögonen på!! Men märkligt nog så ju längre vi gick desto sämre väder blev det. Och mer och mer snöade det. För att tillslut vara jämngrått, iskallt och toksnöigt. Det var dock skönt att röra på sig ändå men blev kanske inte riktigt den där fräscha vinterpromenaden som vi hade tänkt oss :-)



Den som höll sig på bäst humör och uppskattade snön på ett helt annat sätt än vi andra även mot slutet av promenaden var hunden Bella. Hon rullade sig glatt i drivorna. Vi andra var nog gladast när vi till slut kom in till Egg & Milk och fick beställa varsin smarrig brunch....mmm vad gott!! Kommer vara mätt resten av veckan på den tror jag!!



Nu har jag precis kommit hem och då ser jag så här rosig ut ;-) Trots att vädret slutade visa sig från sin bästa sida känns det väldigt skönt och fräsch ändå att varit ute och promenerat!! Nu ska jag greja lite och sen tror jag minsann att jag ska laga lite matlådor...det ni...vet inte vad som flugit i mig...!!

Hoppas ni haft en bra start på veckan!!
Love C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar