lördag 20 februari 2010

Good guys Bad guys

Puh vilken pärs att ta sig till butiken idag! Jag har pulsat, halkat, slirat och sladdat för att komma hit idag...men vad gör man inte för sin lilla butik :-) Men kan nog i efterhand tänka att jag borde stannat hemma under täcket, tror att jag blir relativt ensam här idag...! Idag är en dag man ska stanna inne och mysa och dricka varm choklad!! Dels för att det är mysigt att vara inne när det är snöstorm ute, men dessutom kan jag säga att det är med livet som insats man ger sig ut en dag som denna...


...mitt emot mitt fönster hemma hänger dessa ganska imponerande istappar. Får man en sån i huvudet är det nog ganska så mycket godnatt! Dessutom är det fullständigt livsfarligt att vara ute och köra, så en varningens finger till er mina små godbitar...ge er inte ut på vägarna!!! Jag som nästan aldrig är ute och kör passade naturligtvis på att ge mig ut både igår kväll och idag....shit vad rädd jag var igår! Helt igensnöade vägar, halkade omkring som en liten vante och såg dessutom ingenting i den piskande snön och vindrutetorkare som knappt fungerade.... Märkligt nog gav jag mig ut idag igen.... Men idag var jag tvungen att flytta på min lånade lilla bil som inte var parkerad så värst bra. Trots att det är fullständig snökaos i stan och alla bilar är totalt insnöade i stora snövallar kan jag ge mig den på att de nitiska p-lisorna är ute och härjar, så det var ju bara att flytta den lilla bilen....

...lättare sagt än gjort där den stod inbäddad i en hög snövall. Vad gör man då?? Jo man har såklart turen att alla stans snöröjare råkar vara parkerade på andra sidan gatan och stod utanför sina fina plogbilar och hängde.... Så då trippar man käckt över gatan i sin lilla päls och sitt lockiga hår och lägger huvudet på sned och ber på sitt allra sötaste sätt om dom inte kunde vara så himla gulliga och hjälpa till att skotta ut bilen...


...och det gjorde dom såklart :-) Tack snälla snälla snöröjarmannen!!! Han hjälpte mig till och med att skrapa rutorna och var himla trevlig på alla sätt!! Dessutom stod han kvar och såg till att jag kom iväg ordentligt, beredd att rycka in om bilen skulle behöva knuffas. En sann gentleman!!

En stund senare hamnade jag dock på en gata som på grund av all snön hade blivit enfilig. Jag hade kört nästan hela gatan upp i min lilla bil när en stor BMW svängde in på gatan och kom körande mot mig, vilket resulterade i att vi stod mitt emot varandra och ingen kom framåt. Precis bredvis fanns en mycket snöig lucka där mannan i BMWn gestikulerade vilt för att få mig att köra in där. Vilket inte var något alternativ för den lilla bilen hade garanterat fastnat där. Så jag försökte först få honom att köra in där och när han inte gjorde det försökte jag istället få honom att backa. Vad gör denna man då? Jo han stänger av motorn och sätter sig med armarna i kors!! Jag blev så jäkla arg så jag gick ut ur bilen och fram till honom och frågade vad han höll på med... Han tyckte att det var hans gata och att jag absolut skulle in i snöhålet...när jag sa att kunde inte han vara en gentleman och köra in där själv med sin stora bil som inte skulle fastna, vet ni vad han sa då....DIN JÄVLA F***A!! VA, fattar ni vilken otrevlig jävel. Jag blev helt stum och så arg att jag nästan började gråta. Vad är det för en sjuk människa som beter sig på det sättet...stackars ynkliga patetiska människa, ingen fin bil i världen kan rädda dig!!! Men jag gav honom i alla fingret, vilket tyvärr kändes alldeles för futtigt i sammanhanget...!

Plogbilsmannen - BMW mannen 1-0!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar