fredag 26 februari 2010

Måsskrik och stilettklackar

När jag vaknade imorse trodde jag en liten liten nanosekund att det var sommar....jag vaknade nämligen till ljudet av måsskrik! Vilken underbar känsla det var att för en pyttestund tro att det skulle vara varmt ute. Och vilka somriga känslor just måsskrik ger! Just nu känns det väldigt exotiskt och härligt....mitt i sommaren skulle jag däremot kunna skjuta måsjäklarna! Det bor ett gäng på taket mitt emot mig och det är alltid ett fruktansvärt liv på dom. Ännu värre blir det när dom får ungar! För att inte tala om när ungarna trillar ner från taket...jisses vilket liv det blir då! Och blir rent livsfarliga på kuppen när måsarna börjar attackera folk som försöker passera på gatan. Samma visa varje år. Men just imorse gav det värsta sommarkänslorna...

....tills jag vaknade till ordentligt och insåg att det fortfarande är februari och vinter. En jäkla vinter som aldrig tar slut! Vet inte vilken typ av vinter som är värst...iskallt och frysa ihjäl eller något varmare och slask/isbana... Igår kväll när jag skulle hem var det med livet som insats på trottoarer som förvandlats till skridskobanor! Så när jag låg där i sängen imorse funderade jag över detta faktum och och vad man egentligen skulle ha på fötterna idag för att minimera risken för brutna ben och praktvurpor. Och kom fram till att det absolut bästa att sätta på fossingarna borde ju vara stilettklackar!! Va?! Känn på den! Man tar bara ett rejält kliv och borrar ner häl och stilett i isen och så står man stadigt som en fura! Har faktiskt praktiserat just detta förfarande i Åre en gång - gick finfint vill jag lova :-)



...men det blev gummistövlar! Och det är jag glad för med all slask som är överallt. Det är inte ofta jag önskar mig regn men just nu hade det gääärna fått ösregna bort resten av snön!! Grymt avundsjuk på mamma och pappa som åkte till Thailand i förrgår och ska vara borta i två veckor! Har dom tur har all snö försvunnit tills de kommer hem igen!

Hej hej mamma och pappa!!! Hoppas ni har det jätte jätte bra i solen!!

Ja ja vad är en bal på slottet.... Igår kväll var jag i alla fall med mina kära väninnor på en väldigt trevlig tillställning! Det var invigning på nya Ett (gamla Aveny 1) på Avenyn. Ett ställe med både restaurang, bar och bistro. Och av det vi såg igår har det potential att bli riktigt trevligt!! Väldigt fina lokaler men det är stort som tusan där inne så det kan nog bli lite svårt att fylla. Men kan de hålla samma klientel som igår så kommer det bli ett himla trevligt ställe!! Jag kommer nog i alla fall dricka lite vin på deras glasveranda!



Här är goodiebagen man fick med sig hem. Tack Jonas Mattsson för inbjudan!
Ikväll ska jag på himla trevlig after work, ser jag verkligen fram emot! TGIF :-)

Håll ut alla smågodisar, snart helg!!!
Kraaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar