lördag 27 februari 2010

Another day in paradise

Hej hej alla söta! Lördag idag och full fart i bröllopsfabriken :-)
Igår fick jag ett mail med ett helt fantastiskt meddelande....väldigt spännande saker på gång igen...!!! Men vågar inte säga mer än så just nu innan det är helt klart....

Min mamma är tokskrockfull och har alltid hållit på med en massa konstigheter - skulle aldrig någonsin gå under en stege, inte ens en byggnadsställning med gång gjort för att man ska gå igenom, hon sätter sig ner och räknar till 10 om hon glömt något hemma och måste gå in igen, skulle hellre dö än att ha ljung inomhus och aldrig aldrig nycklar på bordet!!! Det roliga är att jag tror inte hon har en aning om varför man inte ska göra dessa saker och vilka hemskheter som skulle kunna drabba en då... Men jag har i alla fall i hela mitt liv försökt motsätta mig dessa tokerier och inte bli som mamma. Men det är väldigt vad de har inflytande de där föräldrarna! Nu sitter man här och skulle aldrig lägga nycklar på bordet och tvingar mina vänner att sätta på sig något nytt på nyårsdagen :-)

I vilket fall, det jag skulle komma till är att jag inte vågar ropa hej innan allt är klart och därför är det bäst att inte säga något ännu. Men jag kan avslöja att det hela innefattar en telefonintervju på söndag eftermiddag!!! Känn på den! Men med den cliffhangern lämnar jag ämnet.... ;-)



Kom på att jag nog inte har visat er en bild på det färdiga resultatet av den kortade pälsen! Och eftersom vi med lite tur snart går mot vår och varmare tider och tunnare kläder så kanske pälsens dagar är räknade så det är bäst att passa på innan den blir förpassad till vinden! Så här är den, mycket nöjd själv!! Är faktiskt så till den grad nöjd med den att jag minsann tror att den kvalar in på topp 5 på den senaste årens bästa köp!!!

Dagens oufit: päls second hand, gummistövlar (...idag igen! Underbart att kunna gå rakt igenom alla vattenpölar, man blir som ett barn igen...jag förstår dom, det är ju mycket roligare att gå genom pölen än runt den!!) Hunter, klänning NoLita, väska Marc Jacobs.
Ha ha ha nu trodde ni allt att jag hade fått hybris och trodde att jag var en av de riktiga bloggtjejerna som alltid ska berätta vad de har på sig...det kan jag meddela att det tror jag inte!! Jag ville bara testa :-) Och det kändes grymt fånigt, jag tror faktiskt inte att ni min kära lilla skara av läsare är särskilt intresserad av att läsa vad jag har på mig....egentligen vill ni nog mest läsa om bröllop och om affären och ger blanka tusan i mina kläder eller skrockfulla mamman!! Ni kan väl hojta till om ni tycker att jag tappar det och spårar ur fullständigt?! Anything for you...!!!

Puss & kram C.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar