torsdag 4 februari 2010

Formex, Stockholm och Bröllopsmässan Del 1

Kom på att jag har ju helt glömt berätta för er om min resa till Stockholm! Jag var ju uppe på Formexmässan och det var verkligen en upplevelse! Nu är det ju nästan 2 veckor sen jag var uppe så det är ju inte helt splirrans färska nyheter men jag kör igång i alla fall... :-)



Resan började med en smarrig latte machiato på Espresso House på Landvetter. Jag gillar verkligen flygplatser! Det är nåt speciellt med att vara på väg....och att betrakta andra som är på väg någonstans! Det är samma känsla som jag har på hotell! Men undrar över människor, vad de gör där och vart de är på väg. Det är nåt med hela atmosfären som jag tycker är härlig!



Sen var det dags att hoppa på flyget! Försökte spana in kaptenen i sin fina uniform men såg bara en axel tyvärr :-)


Nu är jag framme!!!


Väl framme i Sthlm åt jag en underbar långlunch med min fina vän Nina!! Vi har inte setts på evigheter och det var verkligen härligt att bli uppdaterad på hennes liv! Sen hade vi följe bortåt Birger Jarlsgatan och där promenerade vi förbi denna fina bröllopsaffär - Garamaj! Åh, en dag ska Wedding by Camilli också vara så tjusig och ha så stora fina skyltfönster och snygg skyltning! Kolla in den bedårande lilla vita kappan!



Efter att ha dumpat av min nätta lilla packning hos min bror- jag menar verkligen allvar, tror jag hade gjort min bästa packning någonsin!! - gick jag en sväng förbi Nespresso och shoppade upp mig på lite pods till maskinen och sen gick jag och mötte mamma som kom med tåget från Skåne! Sen åkte vi direkt ut till Älvsjö och Stockholmsmässan där vi besökte Formex.



Formex är Den Största Professionella Mötesplatsen för Nordisk Design. Och oh my god vad stor den var!!! Vi gick och gick och gick i flera timmar och hann ändå bara beta av två hallar av tre...


Här ser ni en liten liten bråkdel av den gigantiska mässan! Som tur var var det mycket skit också som man kunde gå snabbt förbi! Hade alla montrar varit lika bra som vissa hade vi nog gått där fortfarande... Man kan se Formex som världens bästa varuhus, som en gigantisk gottepåse för en som älskar att shoppa :-)








Här provar jag diadem i Lisbeth Dahls monter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar