onsdag 13 januari 2010

Stora fixardagen i butiken!!

Idag var det stora fixardagen i butiken, dags att städa ut julen och städa lite! Men åh vad jag inte gillar snön, så fort jag hade städat klart och dammsugit och fejat kom det såklart in en kund och så var det snö och gegga och grus över hela golvet igen...men jag klagar såklart inte på kunden!! Hellre allt grus i världen än att ingen kommer in och kikar!!!

Kunden - Gruset 1-0


Kolla där står den lilla dammsugarrackaren! Jag ska nog inte anklagas för att lufta den alltför oftast, men nu i grustider får den nog släppas lös lite oftare, jag vill ju att det ska vara fint för er :-)


Sen var det dags för speglarna att få sig en omgång! Och så åkte praktikant-Linns fina smällkarameller ner. Synd bara att vi inte hade lagt godisar i dom som man gjorde när man var liten för då hade man kunnat haft en riktig julgransplundring.... Nu har även den fina adventskalendern och raggisarna åkt ner. Vad mycket tråkigare det ser ut utan pyntet....nu väntar vi på påsk så man kan gå loss riktigt ordentligt igen!! ;-)

Sen på eftermiddagen var jag på ett trevligt möte uppe på Aschebergsgatan. Det är ett par butiker i Vasastan som vill gå ihop och göra ett projekt med bröllopstema tillsammans. Man tackar säger jag, passar ju mig utmärkt! Det är bland annat en blomsterbutik, en frisör och en juvelerare. Idag var vi på AG/AU Design hos trevliga Malin. Det är en traditionell guldsmedja som gör allt med smycken. De har både egen design eller så kan man komma med egna skisser. Och har man gammalt guld hemma i byrålådorna (ha ha I wish) så kan man ta med det och få det omgjort. Deras hemsida hittar du här.



Och för att piffa upp guldet varför inte sätta i lite ädelstenar när man ändå är i farten?! Har ni sett vilken underbar bricka, alldeles full med små burkar med bling bling i, tänk att få lägga vantarna på den! Själv spanade jag in en kaffefärgad diamant, helt fantastisk vilken färg!! Den i en ring hade jag inte tackat nej till!



Pärlor i långa rader fanns det också!


Här står trevliga Malin och Malin och kikar på smyckesdesign!

När jag tillslut kom tillbaka till butiken igen var det flera stycken tjejer inne och tittade, både på klänningar och saker. Så himla roligt! Och jag fick så mycket fina kommentarer om butiken, tack för det tjejer!! Det är verkligen så uppmuntrande och precis vad man behöver när det ibland känns lite motigt!

Nu står slappa i soffan på schemat och imorgon är det nya friska tag igen.
Kom och hälsa på mig då!!!

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar