tisdag 5 januari 2010

Kungliga bröllopsåret 2010

Vilket bröllopsår vi har framför oss!!! 2010 kommer ju gå till historien som det största kungliga bröllopsåret i mannaminne! Det kan ju inte ha undgått någon att BÅDE kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine ska gifta sig i år, oj oj oj vilken bröllopsyra det kommer bli! Visserligen hamnar väl lillsessans bröllop med Jonas Bergström ganska rejält i skuggan av Victorias giftermål med Ockelbosonen Daniel Westling men ändå, det kommer nog slås på stora trumman där med! Och eftersom jag ju numera har bröllop som yrke så är det ju fullt tillåtet att riktigt gotta ner sig i de kungliga bröllopsplanerna, hurra!!!




Hade jag fått välja så hade jag ju lätt tagit Jonas!! Han kanske inte är världens snygging men ser helt klart väldigt trevlig ut, en kille i min smak!! Och vilket otroligt vackert par dom är Jonas och Madeleine! Tänk vilka picure perfect små bebisar dom kommer få sen i sitt nya enorma hus med sjöutsikt på Kungliga Djurgården.....va nej men jag är inte avundsjuk varför tror du det....

Daniel däremot ser väl inte så himla kul ut, han har liksom ingen charm eller utstrålning, alldeles för stiff och träig för att falla fröken Möller i smaken. MEN några rätt måste han ha för Victoria blir bara sötare och sötare!! Äntligen har hon börjat klä sig lite kvinnligt och sött och inte bara så urtråkigt damigt som hon har klätt sig tidigare. OCH börjat ha lite utsläppt hår. Då är hon riktigt söt! Det har jag däremot inte tyckt innan, den där tråkiga hästsvansen hon alltid envisas med gör inga underverk för storsessan....

MEN jag gillar verkligen Victoria, det vill jag verkligen säga! Jag tycker hon gör ett super jobb för Sverige och hon verkar alltid så genuint intresserad, kunnig och påläst! Heja henne!! Och det blir nog skönt för henne att ha Daniel som stöd, det måste vara ett ganska tufft jobb hon har många gånger och det är nog skönt att ha någon att luta sig då och då!



När det gäller de kungliga förlovningsringarna måste jag nog förvåna mig själv med att säga att jag gillar Madeleines bäst! Vilket inte alls stämmer överens med den smak jag vanligtvis har eller den bild på en briljantslipad enstens Tiffanyring jag la upp här för ett tag sedan och sem egentligen är min drömring....men Victorias ring såg plötsligt lite tråkig ut bredvid Madeleines....Kan inte vara lätt att ha en lillasyrra som är söt som en liten pralin och dessutom har snyggare kile och vackrare ring.... Ja ja vad är väl en bal på slottet.... ;-)


Själv är jag fortfarande sjuk, det var en riktig envetning till förkylning som har kommit och tagit mig!!! Men idag fick jag panik av att vara hemma mer så jag har tagit mig ett par timmar till affären. Det känns bra!!!


Kraaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar