fredag 15 januari 2010

Hockeykväll by Lipp

Igår kväll var jag och min kompis Ulrika på hockey!! Ha ha kan ni tänka er, för andra gången i mitt liv! Det var Brasserie Lipp som hade bjudit in en massa tjejer till hockeykväll, ett riktigt trevligt arrangemang, och det var faktiskt riktigt kul att gå på hockey! Vi började med buffé, vin och lite utlottningar nere på Glow och efter en noggrann genomgång av Mikael "hönsmamman" Samuelsson om hur man skulle bete sig och kvällens schema och hur biljetten skulle användas :-) gick alla tjejerna till Scandinavium. Jag kan säga att det var en del manliga huvuden som nästan vreds ur led när alla tjejerna bänkade sig....


Kolla där åker dom!! Eftersom man naturligtvis vill vara väl påläst och förberedd i alla lägen hade jag skrivit på facebook innan jag skulle iväg och bett om regler. Detta var ett av svaren jag fick:

"Liten rund svart sak = puck
Stor vit kall och hård yta = is
Biffigt muskelberg med hjälm o klubba = spelare
Rund plastmugg med bärnstensfärgat flytande innehåll = öl"

Ja men då så, då var jag ju helt redo för att gå på hockey ;-) Känner kanske i efterhand att det hade varit bra med en mer grundlig regelgenomgång, men men....det tar vi nästa gång!!!




Här sitter vi och kollar! I pauserna gick vi och hängde i vip-baren....undrar om de undrade var alla tjejer kom ifrån, det kanske inte brukar vara så jätte många där.... Och ingen öl i plastmugg heller så jag kände mig lite disorienterad eftersom det var det jag hade lärt mig i reglerna....



Vet ni, när det är jätte mycket folk och trångt är det himla bra att ha päls på sig....folk liksom bara halkar förbi!!! Kan bli lite varmt dock :-)

Ulrika och jag var duktiga och såg faktiskt hela matchen, många andra fastnade nog i baren.... Men Frölunda vann och det var ju kul! Så då fick vi lön för mödan. Sen gick hela sällskapet till Lipp för ett glas. Det var trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar