söndag 18 oktober 2009

Vilse i träsket....

Det kan ju inte bara vara all work work work and no fun. Ibland får man vara lite ledig också. Och eftersom man ju ska bjuda på sig själv har jag hört...kommer här lite söndagsunderhållning....från oss alla till er alla... Eventuellt är det inte ett dugg roligt för någon som inte var med men jag själv har skrattat så tårarna sprutat åt följande episod och tänkte dela med mig till er.

Alltså idag var det ju en strålande vacker höstdag, precis så där krispigt och härligt man vill att det ska vara på hösten. D och jag skulle ge oss ut på promenad i solen och körde mot Delsjön. Men precis där man skulle svänga av stod det skylt mot Råda Säteri som jag hört ska vara så fint att promenera vid, så vi svängde av mot outforskade marker istället.



Promenaden började väldigt bra vid sjön nedanför den gamla herrgårdsbyggnaden med hösten från sin allra bästa sida. Här ser ni mig och min halsduk......

Det var stålande sol, sjön gnistrade, en roddbåt gled förbi, löven kraschade under fötterna och sprakade på träden. Allt var helt fantastiskt.

När vi hade gått ett tag började det komma lite leriga fläckar. Men de gick att gå runt så vi fortsatte. Till saken ska dock nämnas att båda jag och D var ganska sådär söndagsfina. D i svarta mockaboots och jag i stickad klänning och stövlar som synes nedan. Båda två med solglasögon. Två stadsmänniskor på promenad. Inga konstigheter.



Sen började de leriga fläckarna bli fler och fler och tillslut var hela stigen en lerig gegga. Vad som fick dessa två stadsmänniskor att ändå fortsätta framåt är oklart. Men framåt fortsatte vi. Klart man är terränggående....





Tillslut var det inte bara lera och gegga utan också en stor mängd vatten. Det gick helt enkelt inte att fortsätta framåt på stigen. Vad gör man då?



Man ger sig ut i terrängen....





D som tyckte att min träskpromenad var fantastiskt rolig där han stod säker på en tuva och filmade mig med sin nya iPhone kanske inte skulle varit så snabb med att ropa hej....



Säkert en trekvarts träskpromenad senare, ett par totalförstörda mockaboots, helt genomdränkta fötter (jag lovar de var totalt under vatten vid ett flertal tillfällen), rinnande mascara efter alla tokskratt och ett styck söndersparkad taggtråd hade vi forcerat terrängen och tagit oss tillbaka på till torr trygg stig. Sen fick vi åka hem.

Nästa gång går vi en promenad på Avenyn istället....!!

Söndagskramar träsk-Camilla och Shrek-D

1 kommentar:

  1. Oh, Herregud så roligt! Det blir inte bättre än så här :-)) Värsta Blair witch project!
    Tack för det skrattet, det gjorde ont i lungan men gjorde gott i hjärtat! Kram vännen! Nettan
    PS. Äpplet faller verkligen inte långt ifrån trädet, snart vattnas plastblommorna... ;-)

    SvaraRadera