torsdag 8 oktober 2009

Good day, bad day

Dagen började inte så himla bra idag....ganska uselt faktiskt....men blev bättre när min snälla mamma kom upp från Skåne för att hjälpa till med inredningen i butiken. Efter lite mätande och överläggningar åkte vi först till Gårda Textil....fiiina siden tyger, vill ha vill ha men ack så dyrt....fort fort till IKEA istället. Där tillbringade vi först lång tid på deras bordavdelning....man kan köpa dyra, fina, tjusiga bord. Eller så kan man köpa Ingo för 199:- Jag köpte Ingo. 2 stycken för säkerhets skull! Efter det hängde vi orimligt länge på tygavdelningen MEN det långa hängandet där förklarade sig av ett mycket positivt telefonsamtal.....

....det ringde nämligen en journalist från GP 2 Dagar och ville skriva en liten notis om affären!!!!! Va, känn på den hur bra var inte det!!!! Journalisten var en himla trevlig kvinna som hade cyklat förbi lokalen och sett mina skyltar på fönstren att butiken öppnar inom kort och tyckte att det lät spännande. Åhhh jag blev så glad, och stolt! Det behövde jag idag!!



Kom på att jag inte har varit med själv på bloggen ännu, det var ju på tiden!
Kolla in det fina armbandet som har kommit från Hultquist!! Jag kan säga att i den lådan som står och väntar på att bli uppackad finns det många godbitar för den som gillar smycken!



När mamma och jag skulle hiva upp bordet Ingo på vagnen på IKEA gick det lite snett och Ingo landade på mammas tå...aj aj aj stackars mamma, 16 kg Ingo på tån! Mamma tror att tån är krossad, jag tror att det kanske är lite att ta i....Men tänkte att om den var krossad skulle jag fota den så alla fick se min hjältemamma offra sin tå för min butik. Insåg sen att jag hade glömt kameran och tyckte det var synd. MEN hurra min fina vita Mac har ju inbyggd kamera så nu kan jag fota ändå. Här är mamma när hon håller på med en massa draperier till butiken. Observera mina fina skyltar i bakbrunden som bästa journalisten hade sett :-) Vi har inte studerat tån ännu men är den krossad ska det givetvis fotas!



Bara för att det var så roligt att fota med datorns Photo Booth, som jag lite hade glömt bort, var jag tvungen att fortsätta lite till. Så här är en totalt meningslös bild på en visserligen fin papperskorg jag köpte på IKEA idag!

Snart kväll och sen är den här dumma dagen slut, skönt!
Imorgon blir en bättre dag...!!!!

Puss Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar