tisdag 3 november 2009

Finfrämmat från Skåne

I helgen var min snälla mamma här igen och hjälpte mig med de fördömda draperierna, de hade blivit lite för långa och det är ju synd om de släpar i golvet när de är vita....



Stackars mamma vad hon får stå ut med för min affär....först den krossade tån och sen skickar jag upp henne på stegen...men hon ser glad ut ändå. Och sen åkte hon på hummerfest så det gick ingen nöd på henne :-)



Hunden Oscar var också med uppe från Skåne. Han är egentligen allra mest min hund - när jag var liten önskade jag mig alltid en hund mest av allt, det var många år det stod högst upp på önskelistan till tomten. Jag fick aldrig någon hund. Men vad hände sen....jo, så fort mina föräldrar flyttade till Skåne skaffade de sig en hund! Hmm det var ju märkligt....! Men Oscar är hittehund från början (märk väl från Östermalm, flott ska det vara!!) och det var nog liksom meningen att han skulle hamna i vår familj. Hans gudfar är udda nog Lasse Flinkman, den något större herren/damen i After Dark. Lasse har ett super charmigt café ute på den Skånska landsbygden i närheten av Landskrona där Oscar som enda hund får komma in och bli bortskämd i köket :-)

Oscar som alltid varit en mycket pigg herre börjar nu bli lite till åren (även om vi inte vet exakt hur gammal han är) och tycker mest om att sova nu för tiden. Så även när han var på besök i butiken. Lite oartigt tyckte jag. Men ok då, han är ju gammal!



Här är en annan bild på mig och Oscar när han visar sin lite finare sida till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar