tisdag 24 november 2009

Full rulle i butiken!

Denna veckan är jag chef. Det känns bra, jag säger det igen - chef! Jodå det kan jag nog tänka mig.....om en miljon år när jag eventuellt skulle ha råd att anställa.... :-) Så länge får jag nöja mig med att låtsas vara chef. Över Linn. Och hon är inte ens anställd ha ha ha. Söta Linn är och praktiserar hos mig denna veckan, jätte mysigt! Uppmärksamma läsare och besökare kanske känner igen henne som den perfekta lilla hjälpredan från invigningen! Vad hade jag gjort utan henne där! Så eftersom det inte alltid är världens rusning i butiken har jag hittat på lite uppgifter åt Linn att göra denna veckan, jag hoppas hon tycker att det är lite lärorikt i alla fall. Hon har hittills varit med på två inköp, gjort i ordning ett finfint register, grejat lite med kundregistret och idag skickade jag ut henne för att spana in fina skyltningar och fota för inspiration. Och kolla julskyltningar. Linn har fått i uppdrag att ansvara för julstämningen i butiken så jag ser med spänning fram emot vad hon ska hitta på!!



Idag kom min vän Henrietta och söta Elsa (som från början hette Isabel :-)) och hälsade på och hade med sig lunch. Tack snälla Nettan och så mysigt att ni kom förbi!



När dessa fina ladies hade myst med mig en stund kom gulliga Caroline som är säljare för Hultquist och Lisbeth Dahl och skulle visa Hultquists vår/sommar kollektion.



Caroline hade med sig sin chihuahua....finklädd med strasshalsband och hette nåt på T....förlåt Caroline men jag har glömt namnet....



Så då var det Nettan, jag, Linn, Caroline, bebis och hund i butiken! De två sistnämnda bondade väldigt bra, liten dras till liten verkat det som! Sen kom Nettans föräldrar och hälsade på också....så då var vi ännu fler! Mitt upp i alltihop skulle jag försöka se på alla underbara smycken och Nettan och hennes mamma shoppa. Det var ett lite mindre kaos där en stund kan man säga men väldigt trevligt! Så roligt att Nettans föräldrar kom förbi!!



Och hoppas ni blev jätte nöjda med era inköp!! Själv hade jag kunnat gå loss fullständigt bland Hultquists vår smycken....åhhhh vad fina....vill ha!!!! ALLT!!! Men jag hejdade mig faktiskt och avvaktar med att lägga ordern tills dess att jag har sett lite mer vilka av höstsmyckena ni gillar mest. Men kolla bilden, är det inte en dröm?!?!



Caroline säljer också helt underbara sjalar under eget märke. Bland annat den hon har på sig på bilden. Vad tycker ni, är det något ni blir sugna på och tycker att jag ska köpa in??

Nu har jag just kommit hem från ett grymt jobbigt men väldigt skönt yoga pass och ska gotta in mig i soffan och min underbara pälsfilt och se på Desperate Housewives.

Ha en jätte skön kväll!!!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Tack för mysig titt igår! Butiken är så otroligt fin och jag är såå glad över mina inköp! :-)
    Du ska definitivt ta in sjalarna - de var helt underbara - kommer att gå som smort!
    Kram! Nets

    SvaraRadera