lördag 28 november 2009

Tomteverkstad

Eftersom det är första advent imorgon kändes det rätt att julpynta lite i butiken. Så Linn och jag hade värsta tomteverkstan här i veckan. Jag älskar julen och allt som hör julen till. Glögg, tända ljus, pepparkaksbak, marsipangrisar, änglar, glitter, Last Christmas, Lisebergs Julmarknad och alla tänkbara juldekorationer. Så helst av allt hade man ju velat gå ut på stan och fullständigt shoppa loss på juldekorationer! Men eftersom lilla butiken inte har världens bästa ekonomi (än så länge....:-)) så får man helt enkelt taga vad man haver och göra eget julpyssel!!


Här sitter Linn och gör fina paket som vi sen har dekorerat butiken med! Man kan väl säga att det var tur att det regnade den dagen och inte direkt var rusningen i butiken för det såg ut som hej kom och hjälp mig med papper, snören, band och silkespapper överallt. Men fint blev det....tyckte vi själva i alla fall :-)





Man måste ju självklart även ha en strumpa, man vet ju aldrig vad tomten har att komma med....jag önskar mig ett par Uggs, men då kanske strumpan ska vara i skorna och inte tvärtom, eller...?! För säkerhets skull hängde vi upp två strumpor, man vet ju aldrig om tomten kanske är extra snäll i år...!!!


Här klättrar jag på stegen och sätter upp strumpor! Eftersom jag hade en riktigt bad hair day och ändå skulle till frisören senare blev det någon form av uppsatt hår. Tydligen såg jag väldigt konstig ut för folk stirrade på mig på stan....visst är det jobbigt när det är så, man undrar om man har värsta kråkan i näsan eller nåt annat hemskt som dom finner så fascinerande!

Min gulliga frisör Pernilla har skaffat sig världens gulligaste hund Mimmi. Mysigt att sitta och få nya slingor i håret med en sovande hund i knät!



Eftersom jag redan har förnedrat mig här på bloggen med en viss träskpromenad och tidigare nämnt något om att bjuda på sig själv så tänkte jag fortsätta på samma tema.... Så var så goda.....Camilla hos frisören....



Ha ha ha nej det är ingen vacker syn jag vet men jag bjuder på det!! Och nej jag är tydligen inte så värst naturligt blond.... När jag var yngre var jag blond men något har hänt med åren och nu är jag egentligen ganska mörk....tror jag! Jag har inte haft min riktiga hårfärg på minst 10 år så jag vet inte så noga längre.... Men lockarna, dom är mina i alla fall, så det så!!!

För att fortsätta på jultemat och få lite julstämning var jag i veckan också och drack lite glögg hos gulliga Angelica på fantastiskt mysiga Lustar i Blomster i Hovås. Jag hade aldrig varit där förut men kan verkligen rekommendera en liten tripp till en av stans mysigaste blomsteraffärer. Garanterad julstämning!!








Thats all for now....ha nu en riktigt mysig första advent!!!
Puss & Kram

1 kommentar:

  1. Finfint julpyntat Camilla!

    Lycka till med din butik och strålande idé.

    Kram Emma A

    SvaraRadera