tisdag 25 maj 2010

Sex And The City 2...ÄNTLIGEN!!!!!!

Ikväll är det äntligen dags...förhandsvisning på Sex And The City 2!!!! Åhhh vad jag har längtat!
Det måste vara min favoritserie genom alla tider!! När serien gick på tv var de kvällarna heliga. Och jag har skrattat, gråtit och följt mina favvo tjejer Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte genom vått och torrt.



Och döm om min otur att jag inte var hemma när det allra sista avsnittet sändes. Jag var i Skåne hos mina föräldrar som självklart inte hade TV3. Men jag hade förberett mig och satt videon på timer, att inte få se det sista avsnittet hade ju varit totalt otänkbart, nästan som att synda! Dessutom hade jag totalförbjudit alla mina vänner att så mycket som knysta om vad som hände, allt för att inte förstöra min heliga stund när jag skulle få se slutet på seriernas serie. Så väl hemma igen gosade jag in mig i soffan, hällde upp ett glas vin och så började det! Alldeles alldeles underbart!!!
Jag hade sett till att ta i lite extra på tidsinställningen på timern ifall det möjligtvis var så att det sista avsnittet var lite extra långt. Och det var det!! Alldeles för extra långt.... Så helt plötsligt tog det slut, videon stängde av sig och började spola tillbaka. NEEEEJ!!! Kan ni fatta, jag hade missat slutet!!! Totalt förstörd och helt knäckt, det som inte fick ske hade skett!

Som tur var var det fler än jag som hade gjort samma misstag, så det blev ramaskri och upploppsstämning på TV3. Så de blev tvugna att sända det sista avsnittet en gång till ett par dagar senare. Och då gjorde jag inte misstaget att vara bortrest. Då satt jag där!!! Och vilken gåshud, ankskinn och ståpäls det var att se den allra sista scenen, när Mr Big ringer Carrie och hans namn äntligen visades...John! Åhhh...!!!

Numera har jag självklart den rosa skolådan med hela serien, alla avsnitt, i! Och självklart även Sex And The City - The Movie 1. Och ikväll är det dags för The Movie 2....can´t wait!!!!


Vem som är min favorit?
Carrie såklart!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar