lördag 3 april 2010

Glad Påsk!!!

Hurra, det är påsk och våren är här!!! Vilken underbar dag det är idag! Och skönt med ledighet igår, även om jag trodde att Långfredagen skulle vara en dag för vila och att ta det lugnt...så blev det icke! Det blev istället en sjukt intensiv dag, men väldigt mysig. Började, precis som i morse, med en power walk...äntligen är snön försvunnen och man kan börja ge sig ut och gå igen, I love it! Sen gick jag faktiskt till butiken en timme trots min lediga dag. Men det har varit så otroligt mycket att göra den senaste tiden så jag ligger efter med ungefär allt. Så det var skönt att gå dit och göra ett ordentligt röj! Med mig hade jag en 6-årig assistent som också fick sättas i arbete...hon fick räkna pengar! Och när hon fick se kassalådan med pengarna i sa hon: Camilla vad rik du är!! Ja men man tackar, så där ja! :-)

Efter en stunds hårt arbete åkte vi till Vattenpalatset i Lerum...på familjebiljett ha ha!! Jag tycker nog faktiskt inte att det var att rekommendera, mycket mindre än vad jag trodde och ganska skabbiga omklädningsrum. Men barnen älskade det och det var ju huvudsaken!! Sen var det hem och måla påskägg.


Jag målade ett randigt ägg och en påsk kyckling....


...och drack Bloody Mary!!


Sen var det dags att gå på påskriset. Så här naket och trist såg det ut före...



...och så här väldigt tjusigt blev det efter en total makeover!!! Kanske lite väl mycket färger egentligen för min smak, men barnen tyckte det var det vackraste påskriset de hade sett så mission completed!!!


I butiken bjuds det såklart på påskgodis och påskriset är dekorerat och klart! Och ikväll ska vi på middag till trevliga vänner, det ser jag fram emot!


Och så firar vi att våren äntligen har kommit med nya fina ute-stolar till butiken! Kom hit och provsitt i mitt perfekt soliga hörn!

Vill också passa på att be om ursäkt för mitt urusla bloggande den senaste tiden, verkligen magert utbud för er söta läsare. Men jag skyller faktiskt på en riktigt bra sak så jag tycker jag är ursäktad....jag har haft så väldigt fullt upp i butiken sedan GP artikeln så jag har faktiskt inte hunnit. Hoppas ni kan tycka att det är en ok ursäkt?! Jag ska försöka hinna med lite mer och hoppas att ni inte tröttnar och lämnar mig undertiden...

Glad Påsk alla ni härliga!!!
Kramar Camilli

1 kommentar:

  1. Verkar som du haft en fin påsk....
    Påskriset såg väl ungefär ut som det som vi gjorde....färgrikt värre.......men det är ju huvudskaen att dom små gillar det eller hur?
    Ha en skön dag!
    cc

    SvaraRadera