tisdag 22 september 2009

wedding by camilli


Hej på er och välkomna till min nya blogg!!

Vet inte riktigt vad jag har gett mig in på med att blogga men man måste ju testa allt en gång här i livet... ;-)

Jag heter Camilla Möller och bor i Göteborg. Och jag har just startat mitt första egna företag och ska inom kort öppna en butik i Göteborg! En dröm jag har haft i många år och som äntligen ska gå i uppfyllelse! Och det är arbetet med den jag tänkte dela med mig av här på bloggen. Förhoppningsvis kommer det vara många glada inlägg när allt går jätte bra men ni kommer säkert se mig slita mitt hår och undra vad tusan jag gett mig in på också. Uppmuntrande kommentarer kommer då mottagas med glädje!

Min butik ska heta wedding by camilli och är en second hand butik för brudklänningar! Lite udda men det finns ingenting liknande och jag tror att det kan finnas ett ganska stort behov av en sådan butik. Det kommer bli en super fin feminin butik där alla ska känna sig välkomna och inspireras. Vill man ska man kunna boka tid för att tillsammans med sina vänner prova klänningar i lugn och ro. Det kommer finnas trevliga fåtöljer där man kan sitta och bläddra i tidningar och annat inspirationsmaterial och jag serverar självklart något gott att dricka.

Man ska även kunna registrera sin önskelista, få tips och idéer om allt som rör bröllopet och rabatter hos samarbetspartners. Och för väninnorna ska det finnas tips angående möhippan, presenter och annat runt bröllopet.

Jag kommer även sälja vackra smycken, accessoarer och presenter. Perfekta som gåvor till brudparet, gå-bort-presenter eller om man bara vill unna sig själv något nytt. Det kommer finnas något för alla, fast mest till oss härliga tjejer!

Än så länge har jag inte kommit så långt; jag skrev kontrakt på en fantastisk lokal i Vasastan (hörnan Karl Gustavsgatan/Engelbrektsgatan) i fredags och gjorde mina första inköp igår! Men sakta sakta ska det gå framåt, jag har tänkt öppna vid lönehelgen i oktober så det är ju bara drygt en månad kvar!! Och ni är med på vägen...!!!!

Love camilla

5 kommentarer:

  1. Hej Camilla, detta låter som en toppen affärsidé. Min fråga är om du tar emot uppsydda bröllopsklänningar. Jag har en jättefin i thaisiden, egen design, uppsydd av en riktig sömerska.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tar gärna emot även uppsydda klänningar! Viktigt att den är hel och ren bara. Jag har ju inte öppnat min affär ännu men om du kontaktar mig bokar jag gärna en tid och tittar på din klänning!
    Mitt tel.nr är 0708-168601.

    /Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla,

    Vilken kul idé - önskar dig verkligen lycka till!

    Har du tänkt sälja på kommission eller köpa in begagnade klänningar eller nån annan variant?

    Kanon det där med GP & 2 dagar - målgruppen som läser den är SToR!

    /Vänligen Anneli, "en kompis kompis"

    SvaraRadera
  4. Tack Anneli, vad gulligt av dig! Jätte glad för 2 Dagar, bättre och billigare marknadsföreing kan man ju inte få och det har gett en del respons!

    När det gäller klänningarna så blir det som kommission, vi sätter tillsammans ett försäljningspris och man får betalt den dagen jag säljer den. Så jag köper själv inte in några klänningar. Man får även gärna lämna skor, slöjor, tiaror etc.

    Ha en super bra dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej. Bra idé det här! Verkade inte som att mitt inlägg kom med så jag testar igen: Jag undrar om du kommer att ha klänningar i stl 40-42 redan från start? MVH Anna

    SvaraRadera