onsdag 2 juni 2010

Camilli vs Frysen 1-0

Jag har länge tänkt att jag borde frosta av frysen hemma, frosten hade nämligen tagit över och tagit min frys i besittning! Ingenting fick plats längre och det var bara allmänt stökigt. Men jag vet väl inte hur man frostar av en frys heller...hur bär man sig åt och vad gör man med all fryst mat under tiden...?! Inser ju att det hade varit smart att gör det mitt under den hemska vargavintern när det bara hade varit att öppna ett fönster och sätta sakerna där så hade de ju varit djupfrysta härifrån till evigheten. Men så smart var jag ju inte och nu är det ju äntligen sommarvärme så då gick ju inte det lilla knepet.

Detta är något jag har gått och klurat på ganska länge. Men problemlösare som jag är så ser jag ju naturligtvis till att lösa problemet...på bästa sätt!!! Vad gör man?? Jo man skaffar så klart en ny kyl och frys!!! Så nästa gång jag träffade på fastighetsskötaren så lade jag huvudet lite fint på sned och poängterade för honom hur ruskigt gammal min kyl är och hur extremt märkligt den låter....vilket faktiskt var sant! Och fastighetsskötaren som gillar mig var väldigt tillmötesgående och förstående, så imorse fick jag en splitter ny kyl och frys levererade!!!

Så frostar man av en frys på bästa sätt!!! Som Alex Schulman brukar skriva i sin pappablogg (väldigt rolig och läsvärd för er som inte hittat dit):
Frosten...Så. Jävla. Ägd!!!!




Ett tips...håll dig alltid väl med fastighetsskötaren eller vaktmästaren eller alla andra fixarmänniskor!! Livet blir sååå mycket enklare om du har dessa fixarfrassar på din sida!!!

Kraaam!

1 kommentar: